onsdag 29 april 2009

Smaken är som baken

Vi gillar inte samma te, jag och magen. Jag behöver grönt te, smaksatt med något blommigt, inte alltför fruktigt, men ändå doftande, smakande. Magen behöver fänkålste eller pepparmintste. När magen mår bra är det jag som bestämmer. Så är det oftast. Men, när magen mår dåligt en tid och gnäller, ojar sig, ja, då får jag bita ihop. Bara svälja, dricka upp, teet som jag inte tycker om. Och det hjälper. Fänkål och pepparmint hjälper min onda mage. Jag blir lika fascinerad varje gång.

Det var bara det. Imorgon blir det evemtuellt skryt på bloggen. Om det finns anledning för det.

1 kommentar:

LindaLiten sa...

Jag gillar pepparmint å magen med. Tur!

Vi kommer hem en kortis över midsommar, till Mädan. Kanske hinner vi ses, kanske en eftermiddagsgrillning på midsommardagen? Lets talk.