fredag 1 maj 2009

Applåder

Skryt var det! Jag skulle inte ha sagt något. Det känns heltomotiverat att bloggskryta nu. Skämmigt faktiskt. Men, A är sagt. Här kommer B: Det gäller motionen. Morgonpromenaderna. Jag har gått dem. I ur och skur. Inte mindre än tolv mornar har jag stavat iväg vid sextiden.

De gör overkligt gott. Som jag visste att de skulle. Första morgonen fanns ett massivt motstånd. Hjärnan skrek åt mig: Är du galen? Det här är bara ännu en av dina vansinniga idéer. Vem fler än du skulle komma på en sån här idé. Du skämmer ut dig. Du överdriver. Promenera innan jobbet - det tyder på fanatism. Galenskap. Ren och skär.

Men jag vann, och gick ut. Det kändes allt annat än bekvämt. Hoppas ingen ser mig. Tänkte jag, när jag passerade inte mindre än tre kollegors bostäder på rundan. Ska jag vara ärlig så tänker jag det fortfarande. Jag tittar bort när jag möter bussen, vi är lika punktliga båda två, så jag möter den på samma ställe varje morgon. Och tittar bort. Men bra mår jag. Så jag fortsätter trots att jag möjligtvis inte är riktigt klok.

6 kommentarer:

Ingela sa...

Du är jätteklok! Hur kan du tro något annat? Om någon mot bättre vetande skulle börja trakassera dig om det här så hänvisa till mig så ska jag giva dem på moppo ;-)) Jag är imponerad av din disciplin! Kram och stava på!

Kajsa sa...

Grattis. Verkligen. Fantastiskt imponerande, och inspirerande!

Och du, om kollegorna ser dig så kommer de också att bli imponerade. Och inspirerande. Och blir de det inte, så är det inget att bry sig om!

Unknown sa...

Bra jobbat Sara!!!

Sara sa...

Ingela: Tack! Jag tror inte att det är så stor risk för trakasserier, men det är ändå skönt att veta att du är på min sida. ;)

Kajsa: Tack! Om vi bodde i samma radhusområde kunde du följa med!

Carro: Tack! :)

Ann-Christin sa...

Bra jobbat!

Anonym sa...

"Vem fler än du skulle komma på en sån här idé." Vem MER än du heter det. Det är du som skämmer ut dig!