söndag 1 februari 2009

Kanelbullar och soppa

Jag bakade kanelbullar igår och sen fick jag ont i halsen. Jag vet inte om det hänger ihop, men så var det. Jag motade nyss iväg en förkylning och kör med samma mynt den här gången. Vi få se vem som vinner. Jag har en helt rockärm full med knep, en del mer jordnära än andra.

Kanelbullarna var precis hur goda som helst och det var lördag, nån slags fridag. Alltså åt jag många kanelbullar. Väldigt många. Ingen minns när jag bakade bullar sist, och kanske är det lika länge till nästa bak. Påminn mig gärna, när det händer, att jag vill prova att fylla bullarna med bär. Så där som min bäst bakande kompis gjorde. Det är också jättegott!

Redan nästa helg kan du påminna mig om en annan sak. Soppa är den perfekta söndagslunchen. Soppa är otroligt gott och bra för kroppen. Idag gjorde jag en grön soppa med räkor i och kände mig väldigt anti-inflammatorisk. Skönt för sandpapperhalsen också.

3 kommentarer:

Maria sa...

Soppa är den mest underskattade maten! Tror många skulle må bra av att låta lunch eller middag bestå av en soppa, säkert miljön också.

Anonym sa...

Okej. Ge oss receptet. Jag blir alltid hungrig när jag läser din blogg. :) och så undrar jag - hur får man barn att äta soppa? eller var det bara mammas lunch?

Sara sa...

Maria: Soppa är otroligt gott, verkligen! Och skönt för kroppen, varmt och näringsrikt.

Maria Pr: Recept på G! Jag bloggar ganska mycket om mat, och annat gott, jag vet! :)

Barn och soppa är inte det lättaste. Igår åt mamma och pappa soppa och barnen åt blodpudding! Auktoriteter på området (som du också känner) tipsade mig om kokt potatis i soppan, i bitar alltså. Vips så är soppan en gryta. Kan det va nåt? :)