tisdag 13 januari 2009

Vad gör korven i mitt kylskåp?

Det är halt. Omöjligt att ta en promenad med kraft i steget. Ett försiktigt hasande får man nöja sig med. Det räcker för mig. Bara jag får lite luft.

Trots att Sanna Ehdin fortfarande regerar i köket (undrar just vad hon säger om falukorven som jag just fick syn på i kylskåpet) började min hals spöka lite idag. Hosta hörs titt som tätt på nya jobbet och jag tog genast tag i saken genom att införskaffa ett rör med brustabletter, av det örtliga slaget. Tebombning inleddes redan på eftermiddagen och här sitter jag nu med en kopp till. Jag pimpar mitt immunförsvar och försöker slinka förbi terminens första förkylning.

Om jag fortfarande hade varit mammaledig hade jag berättat om alla goda soppor som maken och jag har ätit sedan Dr Ehdin tog över. Eller om salladen som skrämmer det mesta på flykt. (Om halsen fortfarande klagar på fredag får jag vräka i mig en skål. Jag kan inte äta den idag, när jag ska dela arbetsrum med någon i morgon!) Påminn mig när jag är varm i kläderna, så ska jag berätta.

Inga kommentarer: