onsdag 28 januari 2009

Tänker. Positivt.

Jag träffar så många människor. Jag tänker så många tankar. Jag samtalar, berättar, frågar, lyssnar och föreläser. Min hjärna är i chock. Min kropp med. Livet före jobbstart är väsensskilt från livet efter. Kan en otränad hjärna få träningsvärk? Vissa delar har inte använts på länge, vissa tankebanor har helt slammat igen. Jag är otålig och skyfflar snabbt det som ligger i vägen åt sidan. Låter det gnissla och kör ändå. Är det farligt att göra så? Jag har roligt under tiden. Jag tolkar det som något positivt.

4 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Visst kan du få "träningsvärk" i hjärnan. Din hjärna växer när du tänker nya tankar - lär nytt. Kanske är det "Växtvärk" då ;-).
Hjärnan är så fantastisk och anpassningbar och vi vet bara en bråkdel om hur den fungerar.
Lycka till med dina studier!

malve sa...

Jag känner igen mej i din beskrivning. I början är det segt i hjärnkontoret.

Anna sa...

Den där träningsvärken måste man bara igenom. Du är i alla fall medveten om den, det är huvud(!)saken.

;-)

Sara sa...

Ulrika: Växtvärk är det. Så klart. Tack för lyckönskningarna! :)

Malve: Ja, det känns segt. Trögstartat.

Anna: Medveten, that´s me!;) Snart är jag igenom det vrsta. Jag börjar ana ett flow ... :)