tisdag 27 januari 2009

Byta perspektiv

Jag har fått fina handledsvärmare av mamma. De håller mig varm när jag sitter vid datorn och skriver. Jag skriver som student idag. Igår började min kurs, och allt känns spännade och inspirerande och skrämmande, att bli bedömd. Men mest inspirerande och roligt, att lära sig nya saker. Att utbilda sig.

Jag tänker på det på jobbet, när jag är på andra sidan. Delar ut uppgifter åt höger och vänster. Ger råd och svarar på frågor. Som om jag vore nåt. Det är där inne i dig det finns. Det är du som lär dig. Ändå är jag irriterande rädd att göra fel, nu när jag själv studerar.

4 kommentarer:

M. sa...

Vad läser du för något?:)
du får ha en fortsatt bra dag :)

Sara sa...

Molly: Jag läser "Kreativt skrivande", en 7,5 poängs kurs. Jättekul! :)

LindaLiten sa...

Åh, heja heja Sara! Duktiga du. Kram.

Sara sa...

Linda: Tack! Kram! :)