måndag 26 januari 2009

Det gädjer mig:

Snön. Vi har så mycket snö ikväll att stadens gator snart är enkelriktade allihop. Snöhögarna ligger långt ut i korsningarna och skymmer sikten för allt och alla. Man kan inte annat än smyga fram. Så väl i bil som till fots. I morgon drar snöröjningen igång igen. Tidigare än vad som uppskattas av trötta föräldrar med lättväckt dotter i rummet mot gatan. Och ihärdigare än vad som uppskattas av fyraåringar med drömmar om häftiga snökojor och hemliga gångar. Men ikväll får vi glädjas.

2 kommentarer:

Anna sa...

Underbart inlägg!

Något har hänt med dina ord här på bloggen, och jag älskar det.

Sara sa...

Anna: Tack! :) Kanske är det min återupptagna kontakt med den verkliga världen som avspeglas i bloggen. Hade jag varit mammaledig längre hade jag kanske havregrynsgröten i hjärnan blivit permanent. ;)