lördag 13 december 2008

Anna Ternheim: Leaving on a mayday

Nu använder jag stora ord och beskriver det som har uppstått mellan mig och Anna Ternheims nya skiva som kärlek. Den är alldeles fantastisk. Jag förstod inte det först. Trots att jag regelbundet läser ett stort Ternheimfans blogg.

Det berodde nog på att den förra skivan aldrig har varit magisk för mig. Inte som den första. Men nu, med den tredje, har Anna tagit vår relation till nya höjder. Det här är den bästa. Den skänker lugn i en kaotisk vardag. Melodierna slingrar sig runt i mitt kök när jag diskar för hundrade gången samma dag. Vi har det alldeles underbart ihop nu. Anna och jag.

Skivan heter Leaving on a mayday och om du inte har den föreslår jag att du köper den. Försök få tag i specialutgåvan, Limited Deluxe, den innehåller helt fantastiska Sinatra covers. Fly me to the moon, Strangers in the night, New York New York som du aldrig upplevt dem förut. När du har köpt skivan, lyssna noga. Framförallt på Terrified. Hör du vad bra den är?

Inga kommentarer: