lördag 29 november 2008

Husmorssemester: Summa sumarum

Hela veckan har jag bloggat om min husmorssemester. Nu är det dags att summera och gå vidare. I morgon är det första advent.

Jag var lite trött och tråkig och behövde byta miljö, få lite nytt att titta på och träffa vänner för samtal som inte blir avbrutna. Jag sökte lugn och ro i huvudstaden. Fann jag det jag sökte?

Ja. Definitivt. Min husmorssemster blev precis som jag önskade. (Det finns visserligen alltid en önskan om mer sömn, men jag tror att det behovet är omättligt just nu.) Jag drömde om att få promenera utan att passa en tid. Fika hur länge som helst. Prata med de jag sällan hinner prata med. Njuta av miljöer som inte är mina vanliga. Och det fick jag. Lugnet finns i Stockholm.

Men, det finns inte på Drottninggatan. No, no. Min syster ville attackshoppa ett par skor innan hon åkte hem och jag följde med henne in till självaste CityCity. Efter tio minuter i smeten kände jag ett enormt behov av att fly. Enormt. Lugnet finns inte där.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Låter verkligen som du haft det härligt! Själv ser jag grymt mycket fram emot julledighet och en norrlandstur mot nyår. Lugnet finns definitivt norröver;-)
/Jenny

Sara sa...

Ja, här finns det lugn. Ibland. Om man aktivt söker det.

Och JA, jag hade det toppen!