fredag 28 november 2008

Husmorssemester: I min I-pod

En I-pod är ett bra sätt att skärma av sig från omgivningen. Både på tåget och när man vill vila sig lite hemma hos goda vänner. Tre saker, förutom musik, hade jag i min I-pod:

Radioprogrammet Sommar med psykiatern Åsa Nilsonne. En bruksanvisning för hjärnan. Och en beskrivning av hopp som är väl värd att lyssna på. Passade som handen i handsken på tågresan ner.

Radioprogrammet Sommar med Raymond Ahlgren. Lite ilsket. Direkt. Ta tag i ditt liv! Kanske inte så djupt, men bra. Passade mycket bra på tågresan upp.

TV-serien Brothers & Sisters. Jag hade glömt hur mycket jag gillar den. Nu kom jag ihåg. Jag skrattade tyst, liksom fnös (fnös heter det väl? inte fnyste), åt vad som måste vara amerikansk överklasshumor. Och så är det så mysigt, så mysigt. Men också struligt, alla dessa problem och konflikter som drabbar familjen Walker. Oj, oj.

2 kommentarer:

LindaLiten sa...

Brothers and Sisters - me like!

Sara sa...

Linda: Me too! :)