måndag 22 september 2008

Hade jag en stor påse godis så skulle jag vräka i mig den nu

Så illa är det. Om förra veckan gick i träningens tecken så går den här i förkylningens. Inte särskilt oväntat alls, men jäkligt trist. Jag gör som vanligt: tébombar och dricker echinaceabrus. Försöker vila. (Vilket hån!) Hoppas att den är kortvarig och undrar hur många friskispass jag kommer att missa.

Jag vill också passa på att höja ett varningens finger, till alla förkylda mammor, med fyraåriga söner (förkylda sådana) som stannar hemma från dagis. Det gäller det här receptet. På äppelgömmor. Om du får för dig att äppelgömmor är något som det vore trevligt att baka tillsammans med din son, denna lite krassliga dag: tänk om! Gör det inte. För Guds skull. Jag säger bara det. Jag kan inte säga mer, jag blir bara upprörd när jag tänker på eftermiddagens kaos.

Men vänta nu, det här med godis igen, fick inte jag en chokladask av söta gäster i lördags på den där matstafetten? Joo. Fast har inte jag lovat sonen att vi ska öppna den på lördag? Joo. Men har inte de på pricken likadana chokladaskar på Ica? Jooo!

5 kommentarer:

Anonym sa...

MMMM Choklad - det finns inget godare! Tur att jag inte har någon hemma för då hade den här veckans intentioner redan varit förstörda (och det är ju bara måndag)!

LindaLiten sa...

Var den god? ;-)

LindaLiten sa...

Hur var matstafetten föresten? Är inte det ett inlägg?

LindaLiten sa...

Men hur taskig är jag... Hoppas att du snart kryar på dig! Styrkekram genom cyber.

Sara sa...

Gunilla: Choklad är det bästa! Men jag höll mig faktiskt igår. Får se hur det går ikväll!

Linaliten: Jag lät bli! Matstafetten var jätterolig och god! Jag har kryat på mig över natten. Kram tillbaks!