fredag 19 september 2008

Fredag med mys

Det planeras för fredagsmys ikväll. Med popcorn* till Bolibompa. I ett välstädat hem. Jaså? Ett välstädat hem. Då är det alltså dags igen. För städning.

Den här veckan låter jag mig inspireras av Paula Eklund som visar upp sitt vita hem i IKEAs egna magasin LIVE. Hon säger: "Många tror att det tar en massa tid att hålla det så här städat, men så är det inte. Att ha stökigt omkring sig stjäl mer tid och energi." Och jag tror henne. Dessutom har hon ett snyggt, vitt hem. Ordningen tilltalar mig.

Du kan bläddra i tidningen här.

*Hempoppade. Inga micropopcorn här inte. Att poppa popcorn är en konst. Och jag är gift med en som behärskar den konsten. Bra va?

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag är också inne i en RENT OCH SNYGGT-fas nu, vill bara städa städa STÄDA! Tycket det är skönt ibland att städa som motpol vid att bara sitta o knappra på datorn 8 timmar på kontoret om dagarna...

Ska kika på länken nu :)

Anna sa...

Oh yes, hemmapoppad majs ska det vara! jag är likadant lagd; det är en konst jag tränat upp under flera år.

Vilken sorts olja används i ert pop-hushåll?

Här är det uteslutande majsolja.

Anonym sa...

Ha ha! Jag går inte på det där! Här har vi en härlig fredagsrör;-)
Hälsa J att jag utmanar honom på vem som är bästa popcornpopparen! I mitt CV står poppare överst!
Mycket mys

Sara sa...

Maria: IBLAND kan det faktiskt vara sknt att städa. Men framförallt är det underbart att ha städat!

Anna: Jag har frågat maken och vet nu att vi använder kallpressad rapsolja. Tror du att majsolja r bättre? Vi kanske borde prova det!

Ingela: Skönt att du outar din fredagsröra. Du vet ju hur jag är: får för mig att ALLA ANDRA har det kliniskt rent hemma hela tiden!

Maken gick genast igång på din påstådda popcornkunskap och jag funderar på om en duell kan arrangeras. Välkomna till norrland på popcornduell, alla som vill! Kram!

Anna sa...

Valet av olja är nog en smaksak.

Vi gör så här: du provar majsolja, så provar jag rapsolja. Så återkommer vi. Jag lär prova redan till helgen...