måndag 14 juli 2008

Irene Huss: Tatuerad torso

Makens val. Kan man nästan säga. Eller i alla fall: makens initiativ. Och så någonslags tänkvadtrevligtdetvarnärBeckfilmernavarnya-känsla som fick oss att välja den här filmen.

Irene Huss är polis, tonårsmamma och lyckligt gift. Hon dricker gott vin hela tiden och har Lasse Brandeby som chef. Hon utreder makabra mord och jag gillar det inte. Jag tycker storyn hoppar fram i obegripliga små skutt. Trådar är lösa och trådar knyts ihop utan att jag förstår hur det gick till.

Och så det här våldet. Nej tack.

Nästa film väljer jag själv. Kanske blir det något redan ikväll?

3 kommentarer:

Ida sa...

Nämen,två dåliga filmer alltså....Synd. Själv såg jag bara filmen om Ted Bundy på tv igår. den var inte direkt bra...

Sara sa...

Ida: Två dåliga. Jag blev tvungen att gå på bio och se en riktigt bra för att kompensera!

LindaLiten sa...

Synd att de inte lyckats med filmen. Boken är nämligen en av de bättre deckarna jag läst.