söndag 13 juli 2008

No country for old men

Jag fattar att den är bra. Jag förstår allt beröm från kritiker. Men i min egen, helt sanna blogg, så måste jag ändå säga: jag gillar den inte. Inte just nu i alla fall. Den har ett tydligt budskap. Tror jag. Tydligt för dem som har sovit hela nätter det senaste året. För mig blir det faktiskt för mycket. Våld. Jag gillar, som sagt, inte våld. Det blev plågsamt att se. Jag var helt slut efteråt. Och det är väl i och för sig ett tecken på att filmen är bra. Kanske. Men just nu behöver jag filmer som ger energi. Inte tar energi.

Anna har också sett filmen. Hon gillar den.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag förstår precis hur du menar; det är nog lite som med mig och min musik. Jag vill för det mesta lyssna på lugn musik, som kontrast till den ljudnivå som råder här hemma.

Och; jag har sovit mestadels hela nätter det senaste året.

Sommarkram!

Sara sa...

Anna: Jag kanske ser filmen en annan gång, i en annan fas, och får en annan upplevelse. Då skriver jag ett nytt inlägg i så fall! :)

Sommarkram till dig med!