måndag 14 juli 2008

Mamma Mia!

Har du inte sett den? Men herregud: gå och se den. Genast! Uppmaningen gäller alla. Alla som vill bli glada, ända in i hjärtat. Och framförallt min syster. Du förstår, den här filmen kommer jag att köpa, så fort den kommer ut på dvd, och sedan kommer den att visas så fort du kommer hem till Norrland. Vi kan till och med sätta upp den själva, hemma på gården. Jag och maken ska spela det unga kärleksparet. Övriga roller är inte tillsatta än. Det är bara att ta för sig.

Okej. Jag kanske svävade ut lite där. Men, du vet ju vad jag har sett för filmer tidigare i veckan. Och så kommer den här. På bio. Måbrafilm. väldigtbrafilm.

Den enda lilla, lilla varningen gäller ett stycke av kanske lite väl mycket Pierce Brosnan. Men annars så.

Jag funderar allvarligt på att gå och se den igen. Det är sant.

5 kommentarer:

Ann-Christin sa...

Visst är den bra! jag skall nog se om den på bio.

Maria sa...

Vad kul, då ska jag se den, jag vill ha en glad pepp-film :)

Sara sa...

Anki: Men vad synd att vi inte bor nära, då hade vi kunnat gå tillsammans...:)

Maria: Ja, gå och se den. Hoppas du blir lika glad som jag!

Ida sa...

MEN! Vad bra att du hittade en bra film, och att du garanterar att jag kommer att gilla den. Den ska jag genast gå och se.

Kajsa sa...

Å! Jag har just kommit hem från bion, och halleluja! Jag är som berusad! Sällan har jag skrattat så mycket. Eller gråtit, för den delen. Ljuvligt underbart. Jag som aldrig köper film kommer tveklöst att investera i den. Och så ska jag släpa med mig maken på bio, för att se den igen.

Jag kan hugga Meryls roll, får låtsas att jag inte är lyckligt gift.

:-)