lördag 24 maj 2008

Så var det dags igen

Nu på morgonen plockade jag fram avsnitt 1 av den bästa tv-serien genom tiderna. Den danska klassikern Matador. Det var länge sedan jag såg den, över ett år sedan tror jag. Men nu är det alltså dags igen. Dags att tanka lite danska, vett och etikett, modeinspiration och redig relationskunskap. Hittills har jag insett att jag blir mer och mer lik Maude Varnäs (skrämmande) och att jag behöver en husa, en köksa och en syster som tar hand om mina barn. När jag själv vilar mig. Eller målar lite.

5 kommentarer:

Ida sa...

Vad jag blir avundsjuk. Doooo do do do do..." (Nynnar signaturmelodin) Jag kanske är du lite lik Maude....men minns hur stark hon är på slutet.

Ida sa...

JA kanske är du lite lik ska det stå

LindaLiten sa...

Hahahahaha, snacka om självinsikt. Det inlägget gjorde min kväll. Matador, vilken underbar serie. TV-historia!

Sara sa...

Ida: Do do do do doooo do. (Nynnar fortsättningen.) Maude är nog starkare än somliga tror. I alla fall ibland! :)

Linda: Så roligt var det väl inte? ;) Skämt åsido, jag är en nutida Maude, men var är mina designerkläder?

LindaLiten sa...

Kram på Morsdag! /Linda