torsdag 22 maj 2008

Köpstopp: tredje veckan

Tiden flyger iväg. Snart är maj slut. Och därmed köpstoppet. För den här gången. Tredje veckan har passerat och nu börjar det hända grejer. Jag märker att den där ivriga shoppingrösten börjar mattas en aning. Saker antecknas inte längre på den mentala shoppinglistan. Köpimpulserna är fortfarande många, men de flesta passerar utan att nedtecknas.

Det måste väl kallas att passera en milstolpe i köpstoppsvärlden när man slänger sin första 30%rabattkupong från Lindex innan den har gått ut. Och när man dessutom känner sig lättad när man gör det. Slipper jag fundera på vad jag ska utnyttja den på. Slipper jag oroa mig för att missa ett fynd.

I stället för shopping ägnade jag lördagen åt: Att fika med vännerna på landet, samtidigt som de visade bilder från en fantastisk resa som de nyligen har gjort. Vila lite extra. Och äta pizza med familjen.

Vad jag inte har köpt den här veckan: Hmm... jag vet att det finns saker som jag inte har köpt den här veckan. Men nu när jag sitter här och skriver kommer jag faktist inte på något.

Vad jag däremot har köpt den här veckan är: en kurs i Photoshop av den här bloggaren. Det ska bli jättekul!

1 kommentar:

Ann-Christin sa...

Jag slängde en 50 kr rabattkupong + en 30% kupong från Lindex. Varför kommer de alltid när man har köpstopp? Däremot måste Storebror få nya byxor i juni, han slite rut snabbare än jag hinner laga dem.