torsdag 3 april 2008

Trött mamma lagar

Tänk om man kunde skriva så här: Veckohandling utgår pga trötthet! Nu får jag i stället formulera mig på följande vis: Veckans mat är tämligen oinspirerad pga trötthet. Här kommer den. Rakt upp och ner:

Raggmunkar med morot i = morotsmunkar, fiskgratäng med keso, pastasås med kyckling, kycklingrisotto och sill & potatis.

Kokosglassen som jag testade förra veckan gick snabbt att göra och kändes lyxig att sätt fram. Vi serverade den med chokladmuffins. Mycket gott. Både jag och maken tyckte dock att honungen tog för stor plats smakmässigt. Mindre honung nästa gång alltså.

10 kommentarer:

Anna sa...

Jag vänder ut och in på mig själv för tillfället, som en trasa, och har ingen lust och inspiration till vardagsmaten.

Då kan vi laga tråkmat (även om din absolut inte lät tråkig alls) tillsammans... ;o)

Sara sa...

Ja! Vi lagar tråkmat tillsammans, då blir det roligare. Hoppas inspirationen och lusten återvänder snart!:)

Anna sa...

Men hallååå, den där fiskgratängen verkar riktigt god (klickade på länken och läste receptet)!

Den skriver jag upp bland Mamma Scan och kvällsmackor.

Cheer up!

M. sa...

fiskgratängen verkar jättegod!:) har du hunnit laga den än?:) ha en fortsatt bra dag!:)

Sara sa...

Anna: Ja, testa den du också så kan vi jämföra sen.

Molly: Nej, jag tänkte testa den imorgon. Om jag orkar! Jag är helt slut efter de sabla morotsmunkarna!;)

Anonym sa...

Vi har lekt "Här är ditt kylskåp" (någon som kommer ihåg den serien??) i en dryg vecka och jag kan tipsa om följande inspirerande rätter;-) Rödbetssoppa, tomatsoppa, råris med tomat- och bönsås, te och mackor, stekt ägg på hårdbröd, fruktsallad med keso (när vi fortfarande hade frukt), pasta med falukorv osv. Snart måste någon ta oss i kragen och köra iväg oss till mataffären... Eller se till att bli hembjudna på middag hos någon vettig människa som lagar riktig mat. Nightmare on Nybrogatan... //Ingela

Sara sa...

Ingela: :D Hahaha! Klart jag kommer ihåg Här är ditt kylskåp! (Varför gör jag det!!?)

Tack för inspirationen! Kanske blir det Stekt ägg på hårdbröd i morgon. Det känns så just nu. Jättemycket! :)

Anna sa...

Förresten, den där hemsidan/bloggen som fiskrecpetet kommer ifrån (nLife) verkar vara kanon. Jag har redan skrivit ut ytterligare 10 fiskrecept!

Sara sa...

Anna: Ja visst är den bra. Det var en av mina kompisar som tipsade om den. Jag har testat ett jättebra sconesrecept därifrån också.

10 recept säger du! Inte dåligt! Kan du recensera dem sedan? Eller i alla fall meddela om du hittar någon riktg höjdare!:)

Kajsa sa...

Tack för tipset om broccoligratängen som du länkade till i din förra veckomatsedel. Den var kanon, mycket godare än receptet lät. Storebror ratar i och för sig broccoli, men jag tänker definitivt göra den till mig själv igen!