fredag 28 mars 2008

Mardrömmar

Jag måste ha drömt om den där städtanten i Rent hus i natt, för jag vaknade upp med en lätt kliande känsla, en oro över vilka bakterier som skulle visa sig om man tog prover hemma hos oss och en längtan att få lägga saker på sin rätta plats samt starta dammsugaren. Det här tillhör inte vanligheterna. Men. Om jag fick önska mig ett par nya egenskaper skulle städintresse vara en av dem. Jag är otroligt less på min lata sida.

För lite inspiration surfar jag in på min favoritstädsida (min enda städsida. Finns det fler?): Hushållsträsket. Jag läser också lite om städning i Inspirationsbloggen, samt surfar in på Emmas designblogg för att se hur det skulle kunna se ut hemma hos oss. Om vi städade. Mantra för dagen: Städa NU, dagdröm SEN!

8 kommentarer:

LindaLiten sa...

Får man vara med på den önskningen. Jag är en slarvmaja och idag kommer nannyn på besök också...ojojoj. Nåja, jag har ju iaf tvättat håret ;-)

Anna sa...

Det där programmet satte griller även i mitt sinne!

Bakterieodlingarna man får se är hårresande!

Nyss har jag städat över alla ytor i kök och badrum med Klorinlösning...

Ida sa...

En slarvmaja till räcker upp handen! Kan vi göra nån gemensam ansträngning?

Sara sa...

Lindaliten: Nytvättat hår är toppen! Släng med håret, fram och tillbaka så doftar lägenheten i alla fall fräscht!;)

Anna: Ja, eller hur? Jag såg inte ens veckans avsnitt, råkade bara se just bakterieodlingarna och slutscenen.

Oj, vad du städar. Men visst har du sen där städgenen som jag saknar?

Ida: Japp. Vi kör nu. Jag har redan börjat. (Fast vad gör jag viddatorn nurå? Skulle bara kolla lite...)

Anna sa...

Hmm ja, den genen har jag nog. Men vet du, den både hjälper och stjälper!

Kajsa sa...

Ha ha, jag påverkades också - helt plötsligt stod det "rengöringsmedel" och "nya tandborstar" på min inköpslista.

Jag är bra på (eller nåja, lätt neurotisk) att hålla snyggt och undanplockat, gillar var sak på sin plats, feng shui och så. Men själva städandet, det där med våta trasor, att gnugga lister, svabba golv och tömma läbbiga filter. Det är inte min starka sida. Trååååkigt!

LindaLiten sa...

Köp en sop!

Sara sa...

Kajsa: Jag gillar ju också Feng shui, men likt förbaskat plockar jag inte undan efter mig. Vad är det för FEL på mig?

Om Rent hus kommer på dvdbox ska jag köpa den och tvinga mig själv att titta om och om igen, tills jag lär mig!;)

Lindaliten: Jag SKA! Gud vad du tjatar!;)