tisdag 8 januari 2008

Få det gjort Sara!

Att få saker gjorda är som en mental utrensning. Det frigör energi som kan läggas på annat. Otroligt skönt. Och svårt, för en vältränad uppskjutare som mig.

Jag har gjort 2 av 3 saker som jag listade förra veckan. Kylen är rensad och Försäkringskassan är givetvis kontaktad. Pengar är trots allt trevliga. Men dotterns tavla ligger fortfarande i papprulle. Jag skyller på att förra veckan var en kortvecka.

Veckans Fådetgjort:

1. Städa ur frysen. Så klart. Nu när kylen har fått en makeover, kan inte frysen fortsätta innehålla det den gör. Jag vill ha en nystart så att vi kan bli mycket bättre på att äta upp all mat vi köper hem.
2. Lämna gamla mediciner till apoteket. Jag stötte på en gammal, och tom(!), penicillinflaska när jag rensade kylen. Plötsligt fick jag upp ögonen för att det finns en hel del gammal medicin här hemma. Den kan hellre skräpa hos apoteket än hemma hos mig!
3. Städa skrivbordet. Vi har ett rum som benämns datarummet. Tanken är att man ska kunna sitta där, vid skrivbordet, och arbeta med datorn. Sedan före jul har detta inte varit möjligt. Skrivbordet är belamrat av diverse annat. Dessa diverse andra saker ska nu flytta hem igen. Eller ut, om det passar bättre. Inte mig emot!

Med hopp om en effektiv vecka!

3 kommentarer:

Ida sa...

Jag skulle kunna skriva under på all de där punkterna.
Men jag vill att du lägger till en punt på din lista: Ta bort bilden på födelsedagstårtan. Den får mig att vilja göra förbjudna saker...

Sara sa...

Karaktär, syster, karaktär!

Ida sa...

Men tack för bytet. Gillar nagellacket starkt.