onsdag 2 januari 2008

På det fjärde ska det ske

Jag skjuter upp saker. Jag är jättebra på det. Att skjuta upp. Det kan tyckas vara skönt att ha förmågan att låta saker vänta, men det blir till en mental röra av saker som skulle ha blivit gjorda för länge sedan. Det blir väldigt många gånger jag tänker att jag ska göra en sak, för att sedan tänka: jag gör det sen! Det tar en massa energi. Och jag blir irriterad. Jag vill säga till mig själv: Men, få det gjort!

På veckans Fådetgjort-lista hittar vi:

1. Städa ur kylskåpet. Kanske fler som har samma kylskåpssituation som jag? Inte så mycket nytt, men en hel del gammalt. Nej, in med vårkänslorna i kylskåpet.

2. Rama in dotterns julklapp. Ett grafiskt tryck härifrån! Gör sig bättre på väggen än i en papprulle.

3. Kontakta försäkringskassan. Vill jag ha pengar bör jag inte glömma detta!

1 kommentar:

Ida sa...

Ja städa kylskåpet brukar verkligen inte bli gjort så ofta som det behövs. Kontakta FK är också lätt att glömma...