torsdag 11 oktober 2007

Oh my

Som de säger i Extreme Home Makeover: Oh my God! (Fast tvärtom liksom.)

Jag gick ner i källaren nu på morgonen för att söka en försvunnen fleeceoverall i bebisstorlek. Jag har inte varit där nere på ett tag eftersom det mest har varit saker som har burits ner. Mitt tillstånd tillåter inte bära ner.

Det är hur mycket saker som helst! Det är där de gömmer sig alltså. Efter sommarens alla slag. Jag blir galen. Jag har precis läst Leva med Feng Shui av Agneta Nyholm Winqvist och trots att jag inte minns formuleringarna exakt kan jag säga att bära ner i källaren gills inte. Sakerna finns kvar i vårt undermedvetna. Energin kan inte flöda fritt.

En del av sakerna ska faktiskt bäras upp inom en snar framtid. Spjälsäng, liggvagn osv. Men sedan måste mer rensas ut. Det bara är så. Annars ryms vi inte.

Inga kommentarer: