fredag 12 oktober 2007

Leva med Feng Shui av Agneta Nyholm Winqvist

Jag hann inte läsa hela boken. Jag hade lånat den på biblioteket och tyvärr var den reserverad när jag försökte låna om den. Jag valde att i första hand läsa de kapitel som inriktade sig lite mer på själens feng shui. Det var det som kändes nytt med den här boken, jämfört med Agneta Nyholm Winqvists tidigare och med andra feng shui böcker jag har läst.

Jag hittade en del guldkorn som jag plockar med mig. Bl. a. en formulering om att man inte kan reta sig på egenskaper hos andra människor om inte just den egenskapen finns hos en själv. Något att minnas när någon går en på nerverna.

Annars blev jag lite besviken på boken. Inte alls så bra som jag hade hoppas. Men då ska man komma ihåg att jag inte har läst hela. Dessutom är det så för mig att jag måste vara mottaglig för den här typen av böcker, annars ger de mig inte mycket. Kanske är jag inte mottaglig för budskapet just nu. Men vid ett annat tillfälle kan det kännas helt rätt.

Inga kommentarer: