torsdag 26 juli 2007

Sara vs Sakerna, 1-0

I kampen mot sakerna, prylarna, känns det som att jag har ett litet övertag just nu. Jag kan med säkerhet säga att jag äger färre saker nu än när semestern började. Men, efter en tur ner i källaren igår kväll förstår jag att slaget på intet sätt är vunnet. Ännu.

Jag gick i affärer igår. På löningsdagen. Ett eldprov. Konsumtionssuget var oerhört starkt och affärerna lockade med rea. Men jag var ståndaktig. Inga nya saker kom över tröskeln igår. Förutom det som maken köpte. Men den var tydligen helt nödvändig.

Här är vad jag inte köpte:

1. 4 barngalgar i trä. 65 :-
2. En vattenkanna i zink. 220:-
3. Ett par barntofflor. 50 :-
4. Två par bronsfärgade skor till mig själv. 50:- och 75:-.
5. Ett par tygskor till sonen. 50:-

Här är vad jag köpte:

1. En liten påse torkade aprikoser (ekologiska). 22.50

Här är vad maken köpte:

En radiostyrd minihelikopter. 249:-

Inga kommentarer: