fredag 6 juli 2007

Mer spandex

I morgon gifter sig svägerskan. Jag köpte en jättefin klänning för två veckor sedan. Ingen gullig mammaklänning utan en klassisk festklänning som framhävde min mage fint. För två veckor sedan.

Igår provade jag klänningen igen. Trots att den innehåller 7% spandex ser sömmarna nu väldigt ansträngda ut. Även jag känner mig lite ansträngd. I klänningen.

Får en mage (med en bebis i) växa precis hur snabbt som helst?

Jag har köpt en blå tältklänning som just nu är plan B. Men det skulle kännas väldigt snopet om jag inte får ha den fina, bruna festklänningen som inhandlades under en specialshoppingtur.

Ett annat alternativ är regncapen. Vigseln ska hållas utomhus och tv 4 spår regn. Förmodligen är jag den enda av gästerna, och brudparet, som ser fördelar med det.

Inga kommentarer: