fredag 29 juni 2007

Att packa inför semestern

Vi packar och packar inför vår semestertripp. Man kan tro att vi flyttar för gott. Det värsta är att sonen arbetar i motsatt riktning. Vi packar ner. Han packar upp. Eller sätter sig på de nystrukna kläderna. Eller jagar hunden med sin motorcykel. Eller skriker sitt otroligt jobbiga "dagisskrik". Det heter så för att han har lärt sig det på dagis. Snart börjar Bolibompa...

Det ser ut att bli regn under vår resa. Vi vägrar packa regnkläder. Framtiden får utvisa om det är ett ovanligt dumt beslut. Jag har packat ner regnkläder till sonen. Han ska inte behöva lida för att mamma och pappa försöker tvinga vädrets makter att göra som de vill. I och för sig har jag inte heller packat ner bikini. Men det är för att det inte finns i min föreställningsvärld att jag skulle ikläda mig en sådan den här sommaren. Kanske är också det ett felaktigt beslut. Vi får se.

Inga kommentarer: