torsdag 24 maj 2007

Förnamn: gråtmild

Svägerskan har bett gästerna på deras bröllop ange en favoritlåt när man svarar på inbjudan. Helst med kärlekstema. Jag satt och funderade lite på vilken jag skulle välja och kom fram till att det får bli en av dem som min syster sjöng på vårt bröllop. Jag spelade den för mig själv inne i huvudet - och började genast snyfta. Fick verkligen skärpa till mig för att sonen inte skulle märka något. Han börjar tro att hans mamma ständigt är ledsen. Men det är jag inte. Jag har bara lätt till tårar. Väldigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var och såg filmen om Piaf i förrgår. Se inte den om du inte vill gråta något mer. Annars ´kan den rekommenderas. Speciellt efter du läst boken eftersom filmen inte var helt tydlig med att förklara vem som var vem av alla karaktärer eller hur de plötsligt kom och gick. Väldigt oamerikanskt kanske man kan säga?! N'est ce pas?

Fröken Nina sa...

Vilket bra tips! Jag ska toasta på ett bröllop i augusti. Kanske knycker den idén!

Sara sa...

Ingela: Tanken är att jag ska se filmen när jag läst boken. Har fått samma tips från annat håll, att det är bra att läsa först, så hänger man med bättre. Gråta kommer jag att göra.

Fröken Nina: Jag säger varsågod, trots att det varken är mitt bröllop eller idé. :)