torsdag 24 maj 2007

Rom igen

Guidad busstur i Rom: en dubbeldäckare utan tak är perfekt att åka runt i om man vill se Roms sevärdheter på två timmar. Vi gjorde det efter Vatikanen. Vi tog kvällens sista tur och var helnöjda med att bara få sitta i kvällssolen och se och se och se. Perfekt sätt att orientera sig lite i staden. Vänninan och jag hade lite otur med knastrande hörlurar så vi bytte platser några gånger. (Jag bytte också plats för att slippa sitta bredvid utländsk man som jag inte ville lära känna.) Efter bussturen blev det middag på en restaurang betydligt närmare hotellet än första kvällen. Jag bestämde att jag fick lov att ta spagetti med köttfärssås, trots att jag under hela resan kände mig dragen till rätter med huvudingrediensen champinjoner. Man kan inte leva på champinjoner när man attackturistar som vi gjorde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså en utländsk man? Är du säker...

Sara sa...

Ida: Nja, inte helt. Men he didn´t speak swedish...:)