måndag 13 april 2009

Fråga och svar

Vad ska jag göra med min blogg? tänkte jag. Ska jag stänga bloggen nu? Lägga ner. Sluta. Jag hinner inte blogga. Jag prioriterar annat. Inspiration saknas. Min blogg dalar.

Kanske ska jag mikroblogga istället, tänkte jag. Mikroblogga är det nya svarta, säger de som vet. Mikroblogg är svaret, tänkte jag. En stund.

Det var bara det, lilla, att jag bloggar för att få skriva. Hur mycket får man skriva i en mikroblogg? 20 tecken? Kan bli bra det med, men det är inte det jag behöver.

Alltså: Jag bloggar vidare. Fri att använda många tecken. Så måste det bli. Det är svaret jag ger ikväll.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag följer din blogg via bloglovin', så jag missar inget. Då spelar det ingen roll om du skriver en gång i månaden. :-)

Du vet att jag tycker om att läsa dina ord, men skriver gör man ju bara för sin egen skull.

Sara sa...

Anna: Alltid lika stöttande. Tack snälla rara för det.

Ja, skriver gör man för sin egen skull. Men det är trevlig när någon (trevlig) läser.