onsdag 25 februari 2009

När inget annat hjälper

får man ta en rask promenad och sedan gå och lägga sig. Jag har läckt energi som ett såll på sistone. Känt mig slut innan jag har börjat. Jag har ätit enligt konstens alla regler, slappnat av i massagestolen både nu och då och ätit rosenrot varje morgon, men ändå. Har jag saknat kraft.

Det går inte att titta bort längre. Jag måste röra på mig. Motionera. Det handlar om att bryta en ond cirkel nu. Ta sig i kragen. Promenaderna måste ändra karaktär. Från strosande med hund, till power walk. Jag ska göra det nu. Ja, det ska jag.

Friskis och svettis? Nej, det måste ha varit någon annan!

3 kommentarer:

Tantti sa...

Skönt med promenad. Imorgon ska jag slösa litet energi på antingen det elelr ett pass i gymmet... just nu orkar jag inget annat än att lägga mig. God natt!

Anna sa...

Bra där, jag har känt precis samma sak sedan årsskiftet.

Då tar vi tag i det nu, va?! :-)

Sara sa...

Tantti: Promenader är grejen!:)

Anna: Nu tar vi tag i det. Kom igen! :)