torsdag 5 februari 2009

Knådad maskinellt

På mitt nya jobb finns ett vilrum. Och i vilrummet finns en massagestol, en filt och en cd-spelare med avslappningsövningar till lugn musik. Det är sant. Jag upptäckte det idag, och bestämde mig genast för att prova. Så, femton väl investerade minutrar av min lunch, tillbringade jag i massagestolen. Och jag är övertygad om att det var det som gjorde att jag klarade dagen. För förkylningen sätter verkligen hårt mot hårt nu, och det vore synd att kalla mig pigg och fräsch. Jag funderar på de där bären, som Anna beställde. Visst innehöll de en himla massa antioxidanter?

Jag förstår att jag inte kan flytta mitt kontor upp till vilrummet, det vore ju jättekonstigt. Men jag kommer att återvända dit ofta. Vid minsta gnällighet. Jag lovar.

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad fantastiskt! Ska föreslå detta till mitt jobb :)

Sara sa...

Maria: Visst är det! Ja, önska du också. :)