fredag 23 januari 2009

Friskvård en fredag

Recept på friskvård en fredag: 1. Var ledig fredag förmiddag. 2. Baka bröd när du har ätit frukost. 3. Ta en rask promenad bredvid havet medan brödet jäser. 4. Lyssna mindfult på Anna Ternheims texter. 5. Grädda brödet när du kommer hem och njut av doften. 6. Laga sanslöst nyttig lunch efter recept ur Sanna Ehdins kokbok. 7. Må bra.

Det saknades både ditten och datten när jag skulle sätta igång med mitt brödbak imorse. Tillslut fick det bli rågkakor, efter recept på mjölpåsen som faktiskt fanns hemma.

3 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Det låter alldeles underbart!
Jag får en feelgood känsla i kroppen bara av att läsa om din dag.
Hoppas helgen fortsätter lika härligt för dig!

Kajsa sa...

Å. Det låter underbart, jag blir inspirerad! Jag tränar och tränar på medveten närvaro, under överinseende av min terapeut. Det går sådär, men framåt.

Och imorgon blir det rågkakor.

Sara sa...

Ulrika: Det var underbart! Härligt att känslan kan spridas också.

Kajsa: Vad bra att du blir inspirerad. Mindfulness går verkligen sådär för mig också. Fast jag tror på det benhårt.