fredag 16 januari 2009

Datorn och kopiatorn. En fredag.

Precis som väntat kom den utan fördröjning. Fredagen. På förmiddagen var jag ledig och bakade bröd i hemmets hjärta. Efter lunch var jag jobbande. Nu med nästan helt fungerande dator. Datateknikern var mycket välkommen när han tittade in i eftermiddags. Igen. När han gick fungerade nästan allt. Jag pratade snällt till datorn och vi hade riktigt trevligt tillsammans sista timmen. Den verkar mycket mer sympatisk än kopiatorn. Kopiatorn har något emot mig. Jag är inte den som krusar och på entréplanet står en annan kopiator. Följdaktligen verkar det som om jag får gå lite extra i trappor framöver.

För övrigt hade vi också svinkallt imorse. Minus tjugo. Bitigt.

5 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Visst är all vår teknik vi omges av fantastisk - när den FUNGERAR...
Ha det gott i helgen!

Ida sa...

På mitt jobb är apparaterna rädda för mig. Det är mig man ropar på om nåt krånglar och alla apparater vet att det inte blir roligt om de försöker trotsa mig. Makt.

Sara sa...

Ulrika: Precis! Ha det gott du med!

Ida: Så var det på gamla jobbet. Men den här nya kopiatorn: envis, högfärdig och helt puckad!;)

Anonym sa...

Hr du dator på jobbet!!! Vilken fantastisk lyx. Själv jobbar jag på Grottvägen 7, Stenåldern.

Sara sa...

Anonym vän: Det är skandal att ni inte har egna datorer på Grottvägen 7. Ett pinsamt dåligt skämt.