fredag 14 november 2008

Snön ligger inte vit på fur och gran

Det snöade lite försiktigt igår morse. Men inte mer än att det gav en föraning. Vintern tvekar även i år. Något vi får vänja oss vid. Jag har svårt att acceptera det. Och jag sörjer ett klimat som inte längre är sig likt.
Inne drömmer jag också om vitt. För ett tag sedan länkade jag till ett vitt repotage i Ikea Familys tidning Live. Nu dyker samma hem upp i Sköna hem. Och jag tackar för möjligheten att låna bilder och visa Dig. Visst är det fint? Vitt!

Uppdatering: Nu gör vintern ett nytt försök. Det faller lapphandskar. Kanske fur och gran tar på sig vinterkappan idag?

4 kommentarer:

Anna sa...

Framför allt är det rofyllt med vitt, tycker jag.

Men så tänker jag på kaffe, vin, bokryggar, färgsprakande tavlor och ... smuts.

Så blev verkligheten en annan.

Alla våra väggar är vita, det får räcka. :o)

Trevlig helg Sara!

smultron sa...

Fint, men jag blir, jag vet inte, snöblind? Jag kan liksom inte se. Jag behöver kontraster, tror jag. Även om det är ljust, vackert och rofyllt :)
Ha en bra helg!

Sara sa...

Anna: Rofyllt var ordet. Våra väggar är också vita. Men det stannar där, än så länge. Trevlig helg du med!

Smultron: Förstår vad du menar. Lite grått kanske kan göra susen!? Eller är du färggrannare än så? Ha en bra helg du med!

Kajsa sa...

Underbart hem. Vitt är vackert.