torsdag 13 november 2008

2008 års husmorssemster

Jag tänker resa bort. Söka inspiration på annat håll. Jag känner mig ganska inskränkt, trött och tråkig. Därför styr jag kosan mot Hufvudstaden. På egen hand.

Jag vill inte fylla dagarna. De skulle helst få vara tomma. Men jag känner ett behov av att se till att jag hamnar i de rätta miljöerna. Där det finns vackert, avslappnande och energigivande. Jag tänker muséer, kanske kyrkor, promenadstråk och caféer.

Som småstadsbo får jag också se upp med impulsen att konsumera, shoppa. Svisch, så har den hett efterlängtade egna tiden spenderats på Åhléns City. Värdefull tid rinner bort i en kassakö. Nej. Det säger jag nej till.

Jag söker lugn i Hufvudstaden. Finns det? Där?

9 kommentarer:

Anna sa...

Det där ser jag fram emot att höra om: lugnet i huvudstaden. Själv hade jag aldrig åkt till huvudstaden om jag sökte lugn och ro; för mycket input.

Men så klart finns den där! Må så gott, och glöm inte att rapportera. :o)

Ann-Christin sa...

Ha det så trevligt!

Kajsa sa...

Jo, visst kan lugnet finnas här. På ett museum, i en hotellbar, på ett stillsamt fik. På en vacker stadsgata, i en park.

Njut!

Sara sa...

Anna: Jag har gett mig 17 på att finna lugnet där! Vi får se om jag lyckas.

Anki: Tack! De är några dagar kvar innan jag åker, men sen så...

Kajsa: Bra. Jag ska njuta. You bet!

Anonym sa...

Låter skönt med egen semester. Vi drar till España på lördag. Hoppas jag. Kräksjuka härjar i huset. Annars är du välkommen att höra av dig om du får tråkigt :-). Eller om du inte hittar något lugn. Kram Ingela

Anonym sa...

Ännu trevligare i Göteborg ;)

Sara sa...

Ingela: Å. Den där sjukdomen. Och dess namn. Hu! Jag håller alla tummar jag har att den inte förstör er semester.

Hanneles jul: Göteborg är en önskedröm. Pga avståndet! Kan ni inte flytta stan lite närmare Stockholm!;)

LindaLiten sa...

Jag hälsar också välkommen till Göteborg. När som helst. Ute hos oss finns lugn, hav och ett och ett annat café. I stan finns det mesta.

Sara sa...

Linda: Jag veeet. Jag vill verkligen komma. Men det är så långt. Och jag är så flygrädd. (Och har så dåligt miljösamvete.)
:(