tisdag 4 november 2008

Quantum of Solace

Mer film. Maken och jag har varit på bio. Ja, du läste rätt. Vi har varit på bio. Samtidigt. Vi såg senaste Bond: Quantum of Solace. Och jag gillade den.

Action på film är svårt tycker jag. Det får inte bli för rått, för kallblodigt, för ont. Det klarar inte jag. Det tycker jag inte om. Men Bond är snällaction. Hans våld är på låtsas. Det är bara på film.

Dessutom är Bondfilmer snygga. Och jag gillar snyggt. Snygga kläder och inredningsdetaljer. Och snyggt intro, jättesnyggt intro faktiskt. Quantum of Solace var även snyggt filmad. Biljakten i inledningsscenen fascinerar mig. Och det har ingen biljakt gjort förut.

Daniel Craig funkar bra som Bond. Jag är ingen Bondfantast och har dålig koll på alla Bondar. Men han funkar bra, tycker jag. Jag tyckte filmen var bättre än vad maken tyckte. Men han tyckte också att den var bra. Så jag tyckte den var riktigt bra, alltså.

Dominic Greene: My friends call me Dominic.
James Bond: I'm sure they do.

Fast jag kan ha varit väldigt påverkad av hela grejen. Jag. Maken. Bio. No kids. Jag kan inte garantera att så inte är fallet.

4 kommentarer:

Anna sa...

Och om det är så att Bond blir bättre (snygg alliteration va?) bara av exklusiv tvåsamhet, så må det vara så. En bättre upplevelse är inte fy skam!

Dessutom är det viktigt att, när man väl kommer iväg på barnfri aktivitet, verkligen välja en film som verkligen gör sig bättre på bio än hemma i soffan. Där kunde ni ju inte gjort ett bättre val.

Själv har jag inte sett den än...

Sara sa...

Anna: Helt rätt. En bättre upplevelse är inte fy skam.

LindaLiten sa...

Fram för fler bättre upplevelser. jag jobbar på en till makens födelsedagspresent.

Sara sa...

Linda: Bra! Bättre är bra. :)