onsdag 1 oktober 2008

Köp inte den här boken!

Igår låg ett paket och väntade på mig i brevlådan. En vän har skickat en present en helt vanlig tisdag, är det inte fantastiskt? Och vilken present sedan: Köp inte den här boken! Ann-Christine Grammings bok, som utgår från hennes blogg Köpstopp. Ja, du vet Anki, som inspirerade mig till köpstopp i maj. Köpstopparnas köpstoppare.

Igår kväll fick Kabat Zinn vila och istället valde jag Ankis ord. Jag har följt bloggen troget så jag vet hur året med köpstopp gick, men det ska ändå bli spännande att läsa den i bokform. Undrar om det känns annorlunda.

Jag kan också stolt meddela att Anki har citerat mig på ett par ställen i boken. Jag känner mig hedrad och jätteglad när jag ser mina ord, tryckta, i en bok. Det är stort för mig.

10 kommentarer:

Maria sa...

Hihi grattis får en väl säga då :)
Står i kö på att få den där på bibblan till låns nu, är så peppad!

Ida sa...

Åh vad kul! Du är nästan författare

Ann-Christin sa...

Det var roligt att träffa din bekant på mässan!

LindaLiten sa...

Det var kul att träffa dig också Anki, men ngn bekant är jag minsan inte, vän och nästan lite släkt känns det som ibland. ;-) Sara, jag blev också stolt när jag läste dina ord i boken. Nu väntar vi på din bok.

Sara sa...

Maria: Visst är det kul! Hoppas det snart är din tur att läsa.

Ida: Ja, visst är jag!:)

Anki: Jag önskar att jag hade kunnat åka själv. Du måste höra av dig om du ska föreläsa "uppöver" nånting!

Linda: :) Tusen tack igen! Ja, vän är du, och släkt ibland. Och när kommer min bok tro?

Ann-Christin sa...

Du få be någon lämplig förening eller liknande att anlita mig ;-D
Ha rinte kommunen eller regionen något miljöprojekt?

Anonym sa...

Men va roligt! Nu måste jag nästan köpa boken för att få se dina ord på riktigt pränt. Men jag får väl vara en duktig flicka och gå till bibblan istället!
Kram

Sara sa...

Anki: Jag kollar upp...:)

Ingela: Ja, det är jätteroligt! Kram!

Kajsa sa...

Jamen jag vill också läsa! Dels Ankis bok förstås, jag inspirerades storligen av hennes köpstopp. Men framför allt dina ord, Sara. Jag förstår att det känns stort!

Sara sa...

Kajsa: Ja, läs du med! Mina ord är inte många och du har nog läst dem förut. Men som sagt, det är stort för mig. :)