onsdag 8 oktober 2008

Kavosun

Märket på tandläkarens lampa. Det står alldeles i mitten av lampan. Jag stirrar på det. Märket. Jag stirrar på lysröret i taket. På locket till något som måste vara en ventilationsväg i taket. Som är målat i en turkosgrön färg. Samma färg som fondväggen rakt framför mig. Märkligt. Att måla ett plastlock i taket i samma färg.

Jag undrar om han är nöjd med sitt jobb. Tandläkaren. Jag undrar utan att titta på honom, trots att jag måste titta förbi honom för att se något annat. Ska det va nåt? Att borra i folks tänder? Tycker han att det är kul? Intressant? Utvecklande? Han visslar i alla fall när han börjar fylla igen hålen. För de var flera.

Jag vill gå hem nu. Jag gillar verkligen inte att laga hål i tänderna.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Huuu...gillar inte heller tandläkaren.

Min mail krånglar så jag skriver här, vad säger du om en fika någon dag nästa vecka?

Maria sa...

Undrar också hur tusan folk får för sig att villigt borra i andras tänder...huuu....

Anna sa...

Jag kan förstå att man vill bli tandläkare, men inte det faktum att taket hos alla tandläkare är så förbaskat tråkiga. Det är DEM jag får ångest av!

Funderar på att byta till mina föräldrars tandläkare. Där sitter en liten dvd i taket, så man kan se på komedier och shower under behandling.

Det kallar jag god patientomvårdnad!

Kajsa sa...

Å hjälp. Jag borde verkligen beställa tid hos min tandläkare.

Skönt att du har det gjort!

Sara sa...

Katarina: Ja, huuu. Och så ses vi på Facebook!

Maria: Huuu, är dagens ord!

Anna: Jag ska berätta det för min tandläkare. Jag tror han gillar tekniska prylar, så jag kanske kan få honom att nappa på idén. :)

Kajsa: Vänta inte för länge. Efter graviditet och amning var det inte att se resultatet... :(