fredag 24 oktober 2008

En programpunkt har utgått

Obs! Ingen fredagsstädning idag. All dammtorkning utgår. Tid och energi läggs i stället på barn, mat och en byrå som vill bli målad.

Låt oss söka såpadoft någon annanstans.

Först såg det ut som om dagens utflykt till havet också skulle utgå. Vinden skrämde oss i morse. Men efter lunch mojnade den, och vi vågade oss iväg. Vågorna dundrade in mot stranden. Det rådde inga tvivel om att naturen är stark. Och vacker.

Tittar man noga på bilden kan man se en av fyra surfare som delade stranden med oss. Eller rättare sagt, vi höll oss på stranden, och de höll sig i vattnet. Även på långt håll anade man att de måste ha älskat vågorna idag.


4 kommentarer:

Maria sa...

Braaa! Hellre prime time med familj än städning, bra prioriterat Sara!

Kajsa sa...

Å så vackert. Även om jag aldrig skulle vågat mig ut i vattnet (vågat, ha ha ha) så kan jag förstå surfarna. Det måste vara en mäktig känsla.

Anonym sa...

Jag älskar havet! Mycket bättre än att städa. ;)

Sara sa...

Maria: Visst var det!

Kajsa: Det var magiskt!

Gunilla: Jag med! Och det var mycket bättre än städning. :)