torsdag 11 september 2008

Tända ljus

Nu behöver vi tända ljus. Jag njuter fortfarande av hösten, men måste tända stearinljus för att tillföra värme, ljus och trygg doft. Jag söker som vanligt kraft och inspiration i tékoppen. Finns det verkligen där?

Några andra snabba:

Jag kommer att blogga mer om städning. Helt klart. Här finns ett förbisett ämne i bloggsfären!

Ikväll är det dags för andra gången på Friskis! Håll tummarna för att jag klarar hela timmen ikväll också.

Jag fick en hink blåbär av mamma och har rensat för brinnande livet. Nu har jag frysen full med nyttiga bär till frukostyoghurten. Och igår fick jag en burk hemlagat äppelmos av kär vän. Vilken lyx!

3 kommentarer:

Maria sa...

Håller tummarna för friskispasset!
Och det där med yoghurt och färska blåbär är ju så himla gott, och vackert att titta på :)

Anna sa...

Inspiration i tekoppen.

Jag funderar mycket på det där, hur te och kaffe alltid är så centralt när vi vill beskriva social samvaro, antyda avkoppling eller stress, markera livsstil eller påvisa njutning.

Orden kaffe och te har blivit adjektiv, nästan.

Nu går jag och brygger mig en kopp kaffe.

Sara sa...

Maria: Det måste ha varit din tumhållning som gjorde att det gick så bra!

Anna: Det har du rätt i. Det otroligt laddade ord, som ger starka signaler. Positiva sådana. Nu blev jag också sugen. På té. Aldrig kaffe.