lördag 6 september 2008

Tillsammans: om medkänsla och bekräftelse

Jag har läst lite under semestern. Lite. Men inte mycket. Kär vän valde bok åt mig. Hon valde en ny bok av Åsa Nilsonne och Anna Kåver: Tillsammans: om med känsla och bekräftelse. Om relationer. Alla slags. Man kan läsa den flera gånger med olika relationer i åtanke. Den här typen av böcker vill jag ska ge något. Och det gör Tillsammans. Den ger. Jag tar med mig författarnas tanke att alla sitter i olika utsiktstorn. Och att det kan hjälpa att försöka tänka sig in i hur utsikten ser ut från någon annans torn. Banalt kanske, men lätt att glömma.

Jag gillar deras tidigare böcker också. Vem är det som bestämmer i ditt liv av Nilsonne och Att leva ett liv - inte vinna ett krig av Kåver. De är kloka och skriver enkelt. Bonus är att böckerna är snygga. Den nyaste är den snyggaste.

Nu ska jag läsa Vart du än går är du där av Jon Kabat-Zinn. Igen. Å.

2 kommentarer:

lina sa...

Åh, jag har läst vem bestämmer i ditt liv, och att leva ett liv...men visste inte om den nya. Tack för tipset, den vill jag verkligen läsa nu på en gång!

Sara sa...

Lina: Gör det. Den är bra. :)