onsdag 17 september 2008

Kropp och knopp

Jag tror jag har lite vätskebrist. Det ligger huvudvärk på lut och jag greppar vattenflaskan om och om igen denna morgon. Jag provade ett nytt pass på Friskis igår och umgås nu frekvent med tanken på att träna två kvällar i veckan. Ja, jag går till och med så långt ibland att jag tänker: minst. Vi får se. Vi är ju fler i familjen. Det är inte bara å!

Men bra mår jag efter träningen. Trots vätskebristen. Och kul är det. Och jag känner mig stolt, duktig. Knaprar morötter av bara farten och tänker att jag ska kolla upp om det finns några bra GI-recept någonstans. Du får gärna heja på! Jag suger åt mig som en svamp.

Jag tränar inte bara kroppen. Jag utmanar knoppen också, när jag läser Jon Kabat Zinn. Mindfulness. Meditation. Fortfarande lite främmande, men jag uppskattar tankarna det föder. Lägger till saker i ett framtida mål. Funderar över vad jag vill. Funderar mycket.

4 kommentarer:

Anna sa...

Bra där!

Så väl du tar hand om dig själv. Det är bara att läsa och inspireras.

Ida sa...

Hejjar så det står härliga till. HEJJA HEJJA HEJJA!

Anonym sa...

Bra som tusan! Rörelse föder så mycket glädje och endorfinkicken kan man leva på länge. Alla gamla klyschor stämmer. Men som du är jag glad om det blir (minst) två gånger i veckan.
Sassa brassa osv!!!
Kram Ingela

Sara sa...

Anna: Tack för uppmuntran! Ja, jag försöker prioritera mig själv lite nu.

Ida: Tack! Ska jag hejja på dig?

Ingela: Tack! Ja, klyschorna stämmer. Det är underbart! Kramar till dig!