torsdag 4 september 2008

Får inte riktigt till det

Min syster har slutat blogga. Hon hade förvarnat mig och jag förstår henne. Jag har bloggat ett bra tag nu men jag funderar ofta över fenomenet bloggar. Och förundras. Framförallt över var bloggare drar gränsen för vad som behandlas i bloggen. Var man drar gränsen för vilken information som ska bli tillgänglig för alla.

Jag kan tänka mig att vi har olika anledningar till varför vi bloggar. Själv tillhör jag facket skrivsugen-justnumammaledig-vardagstacklare. Min gräns för vad som finns i bloggen och vad som inte finns där är snäv. Med bloggmått mätt.

Och jag har svårt att få till några blogginägg alls just nu. Men snart ska jag blogga litteratur, bröd, mat, miljö, film och barn. Som jag brukar.

För övrigt hittar jag fler och fler amerikanska bloggar som jag återvänder till. Den här fotobloggen sprang jag förbi igår kväll. Fantastiska foton. Idag är det jag som packar ner kameran i utflyktspackningen!

7 kommentarer:

lina sa...

Fantastiska foton! Jag är själv sugen på att lära mig fotografera på riktigt!

Anonym sa...

Hej!

Kul att du är tillbaka igen efter semestern. Har kikat in lite då och då och saknat dig!
Jag har precis börjat jobba igen efter nästan två år hemma med barnen. De håller just nu på att skolas in på dagis av deras pappa. Går än så länge (efter tre dagar) bra.
Kram Linda

Sara sa...

Lina: Visst är det! Jag vill också lära mig fota. Såg tidigare att Mikaela med bloggen WoopsieDaisy funderade på att ge en fotokurs. Kanske kan vara något!

Linda G: Hej! Vad spännande med jobbstart, och dagisinskolning. Hoppas det fortsätter att gå bra. Vi kan väl höras via mail... Kram!

Ida sa...

Det värsta är att bloggen fyller ett stort behov hos en, större än man tror. Min blogg är borta sedan mindre än en vecka och jag saknar den - jättemkt. Vet inte HUR många blogginlägg jag startat inne i huvudet bara för att komma på: "nej visst ja! Jag har ju ingen blogg"...snyft!

Sara sa...

Ida: Du måste skaffa en ny. Vi kan ha en tillsammans om du vill...

Ida sa...

Ja!

Sara sa...

Ida: Ja!