tisdag 22 april 2008

Testar Tradera: andra köpet

Idag ger jag dig den tredje delen i min testserie om Tradera. Jag har spenderat hela min förtjänst från försäljningen, på ett sommarplagg till dottern. Den här gången var jag lite wild and crazy och köpte ett plagg som faktiskt har använts av den tidigare ägaren.

Förtjänsten gick som sagt åt, den var ju inte så stor. Den ljusgula bodyn från Åhléns gav jag fem kronor för och frakten kostade fem och femtio. Så, för den nätta summan av tio kronor och femtio öre fick jag hem mitt fynd. Affären gick snabbt och smidigt och bodyn är i fint skick. Jag ska erkänna att den inte riktigt är min (dotterns?) stil, eller är det bara det att jag har så liten erfarenhet av flickkläder i sommarmodell? Kanske måste jag vänja mig vid det ljusgula, det ljusrosa, det volangiga.

Fortsatta funeringar kring Tradera och second hand: Är det viktigt att barnens kläder är nya, eller är det ok att handla begagnat? Är det miljövänligt att handla på Tradera? Är det värt tiden man lägger ner? Går det snabbare att handla nytt än begagnat? Är det lättare att fynda på bytardagar eller i Secondhandbutiker?

Min ambition är att testa att sälja minst en gång till på Tradera, innan jag bestämmer mig för om det är ett bra eller dåligt sätt att rensa ut urvuxna barnkläder på. Jag måste bara samla mig lite först. Men del fyra kommer. Jag lovar. Nästan.

4 kommentarer:

Anna sa...

Sara, jag skulle vilja titta in hos dig!

Ida sa...

Se där! Jag har putsat vågen (eller mamma gjorde det för att vara exakt) så nu är jag redo att börja sälja!

Petra sa...

Jag tyckte den såg söt ut. Det är väl ok. att köpa begagnat. Tvättmaskiner är ju effektiva. Men jag har en liiiten inbyggd skräck för det måste jag erkänna. Dumt nog.

Sara sa...

Anna: Du ska få titta in hos mig. Jag ska bara få ändan ur...

Ida: Jaa, nu är det min tur att stå på sidan och heja på. När börjar du?

Petra: Den ÄR söt. Och dottern är supersöt, de passar jättebra ihop!;)

Jag har också (haft?) ett motstånd mot att köpa begagnat. Jag övar bort det nu! För jag tycker second hand känns som ett mer miljövänligt alternativ. Fast det kan man säkert diskutera också...:)