söndag 27 april 2008

3 i stället för bröd

Jag hade tänkt att blogga lite bröd nu i helgen men i stället har det faktiskt blivit städning för hela slanten, en riktig vårstädning, och det bloggade jag ju om redan i fredags, så vem orkar bry sig? Nej, det verkar som om ett ypperligt tillfälle för den andra utmaningen har dykt upp. Den kommer från min syster och handlar om tre: (Och allt ska vara sant.)

3 namn jag går under: Sara, mamma, Säss. (Maken står för kreativiteten!)
3 saker som skrämmer mig: Ondska, sjukdomar, klimatförändringar.
3 saker jag har på mig: glasögon, svart stickad tunika, för stora byxor.
3 sanningar: Jag blir förbannad på folk när jag är hungrig. Jag tycker inte om att lösa hundar springer fram till min hund. Jag älskar choklad. Älskar på riktigt.
3 saker jag verkligen vill ha: Kraftfulla internationella överenskommelser kring minskade utsläpp av växthusgaser, förmågan att njuta av just nu, en jeanskjol.

4 kommentarer:

J sa...

Hej! Jag är flitig läsare av din blogg. Ditt sätt att skriva passar mig. Så, därför finns det en utmaning till dig pm min blogg. Om du vill förstås. Må så gott!
/J

Sara sa...

Hej J! Vad roligt att du läser det jag skriver. Och vad roligt att du kommenterar!

Jag tar lite tid på mig när det gäller utmaningar!;)Men jag håller på att skärpa mig! Jag ska genast titta in hos dig. Må gott du med!

Petra sa...

Roligt att du hade tänkt blogga bröd och inte BAKA bröd...jag vet inte vilket som är mest ansträngande faktiskt :)
Gillar kontrasten mellan din sista "Jag vill ha" internationella överenskommelser rörande klimathotet OCH en jeanskjol ;D

Sara sa...

Petra: Jag gillar både att baka och blogga bröd, som tur är!;)

Jeanskjol och miljöpolitik, det är så det är. Stort och litet. Och ganska svårt att veta hur mycket det lilla påverkar det stora...