måndag 10 mars 2008

Vårstädning

Du vet ju vad jag tycker om för mycket saker. Jag avskyr. Det var ett tag sedan det kliade i fingrarna och den där riktiga rensningsivern tog över, men nu jag känner att den kommer krypande. Tillsammans med våren.

Barnkläderna är som vanligt på alldeles för många och alldeles för små. Hejvaregår när barn växer ur sina kläder. Jag ska lämna kläder till secondhandbutiken, och så ska jag spara till kusinen, men sen funderar jag lite på Tradera. Har ingen erfarenhet. Det kanske är något. Eller är det inte det? Ska prata mer med min syster. Hon har kontakter i traderabranschen.

Sen tänkte jag att jag skulle prova bookmooch också, under våren. Det är en annan bloggare som har inspirerat till det. Byta böcker med varandra. Det är säkert kul!

Det bästa är om mina överflödiga saker kan glädja någon annan. Och sen är det det där andra också. Att jag inte ska köpa så mycket. Och bli bättre på att köpa second hand.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så där resonerar jag också. Senast jag flyttade lämnade jag in massor med kassar till Röda Korset. Det var böcker, kläder, leksaker, prydnadssaker och mycket annat. Nu försöker jag att inte köpa på mig så mycket nytt - fast det är svårt när man gillar kul och fina grejor...

Maria sa...

Hej
Jag har så svårt att rensa. Vad är jag rädd för? Att sakna antar jag. Men jag inspireras av att läsa om andras utrensningar.

LindaLiten sa...

Åååå, jag vill också rensa. Mest av allt förrådet. Det ar så stort och tomt när vi flyttade in för 1 år!!! sedan. Nu fyllt. Egentligen är det organisation som mest behövs. Vi har även ett gardrobsprojekt på g. Nya, stora från IKEA. Nästan som en "gå in" kommer det att bli.......intalar jag mig iaf.

Sara sa...

Gunilla: Ja, det är svårt. Det finns så mycket fint. Alldeles för mycket!:)

Maria: Jag tänker "hellre för mycket än för lite" när jag rensar. Det blir sällan fel. Fast ibland saknar jag något jag gjort mig av med. Men det är en högst tillfällig saknad! Ofta frigörs positiv energi när man rensar! Prova något litet så får du se!:)

Linda: 1 år går snabbt. Se bara på din dotter. Organisation är viktig. Så att man ser alla fina saker man har. Annars springer man och köper nytt bara för att man inte ser sina guldkorn. Men det vet ju du!:)

Anonym sa...

Hej!

har också funderat på att sälja lite barnkläder på tradera men har inte riktigt koll på hur det funkar. Du kan väl hålla oss uppdaterade om du ger dig in i "traderavärlden".
Kram Linda

Sara sa...

Hej Linda! Alltid lika kul när du kommenterar! Jag ska hålla er uppdaterade. Jag tror inte jag kommer att bli rik på traderaförsäljning men det känns bra om kläderna kommer till användning. Kram!

Malin sa...

Tradera är guld!
Då menar jag det verkligen..
Har sålt flera säckarmed kläder (under ett år) och "skrapat" i hop fleeeera tusenlappar...så många att jag kunde resa utomlans 2 gånger under ett år..inte illa!!!

Sara sa...

Nej, är det sant? Jag trodde inte man tjänade många ören på Tradera. Tro vad det är du har sålt då? Jag vill också tjäna tusenlappar. Lär mig!:)