onsdag 12 mars 2008

Påskharen kommer tidigt i år

På begäran: klickbara recept! Vi har ätit tonfiskpastan ikväll. Den är värd att testas!

Efter höjda röster, några tårar och ett sammanbrott kom vi iväg till Coop för storhandling igår kväll. Hela familjen. Alla skötte sig och makens kunskaper i navigation gjorde att han med trygg hand kunde styra den stora kundvagnen, med två barn i, ända till shopexpresskassan. Och avstämningen lyste med sin frånvaro. Men vad var det som mamman höll bakom ryggen, som pappan scannade i smyg och som sedan slank ner under det stora flingpaketet? Ryktet säger lösgodis. Redan. Till mamman. Kan det vara möjligt? Jajamen. Allt är möjligt just nu.

Vi har planerat att äta: tonfiskpasta, köttfärssås & spagetti, hamburgare & pommes frites, kycklingwok & nudlar, röd fiskgryta & ris, kycklingsoppa & våfflor.

Men eventuellt äter vi: Varmkorv med bröd, pizza och Happy Meal!

5 kommentarer:

LindaLiten sa...

Receptet på tonfiskpasta lägger jag in ett önskemål om. ....vill du dela det med mig......
Ät allt vad du vill och kan i smyg, för du är vuxen och får bestämma :-)

Kajsa sa...

Det där känner jag igen. Smusslandet och dubbelmoralen när mamma eller pappa bara MÅSTE ha godis, men inte vill dra ner barna i träsket. Skönt att jag inte är ensam! Här ligger sockerstoppet lite risigt till eftersom jag hittade en påse fantastiska bullar i svarta hålet (=vår frysbox). Vill ju inte att de goa bullarna ska förfaras...

Sara sa...

Linda: Ska göra några av recepten klickbara senare. bla. tonfiskpastan! Kom åter!

Kajsa: Det är jag som har sån där godkännande funktion på kommentarerna, ska nog ta bort det...

Bullar får icke förfaras! Kom detta ihåg!

Ida sa...

Tycker det är bra att man kan inse sina svaga punkter. Att göra en matlista är en bra egenskap. Att frångå den är mänskligt. Vi har denna vecka planerat en nyttig matsedel. Med GI-recept och utan rött kött. Ikväll ska vi köpa Pizza.

Sara sa...

Ida: Så kan det gå. Det vet jag säkert, av egen erfarenhet!