onsdag 19 mars 2008

Fullt kylskåp

Vi har fyllt på igen. I kylskåpet. Beräknas räcka i en vecka ungefär. Vi har inte planerat någon speciell påskmat. Lite lax och lite lamm, men ingen påskbuffé. Däremot kastade tydligen påskharen ner en påse i kundvagnen igår igen. Snart är måttet rågat! Men förmodligen inte förrän efter helgen.

Vi tänker äta detta i veckan: fisk i grönt sällskap, pasta med laxsås, lammfärsbiffar och klyftpotatis, lasagne, kycklingsoppan (som inte åts upp förra veckan) och rödbetssoppa med varma mackor till.

Den röda fiskgrytan från förra veckan, som jag hittade på Kajsas blogg, kan jag rekommendera. Maken kockade och uteslöt kapris eftersom han inte gillar det, men nästa gång smyger jag i några...

Ni då? Vad äter ni?

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Ja här är kylen proppfull efter storhandling, och lite matplaner finns. Men närmast idag blev det lax i ugn med rostade grönsaker, och kall pestoyoghurt till.

Jag är så imponerad av din planering, önskar att jag kunde ta till mig lite av det:)

Sara sa...

Lax med ugnsrostade grönsaker är en favorit här också. Vissa perioder äter vi det en gång i veckan!

Jag får säga som jag brukar angående min planering: det är en fråga på liv och död. Ingen veckomatsedel = KATASTROF! Jag är INTE känd som "Hon som är så trevlig precis innan lunchen";)

Kajsa sa...

Kul att du gillade fiskgrytan! Så här ser våra planer ut: imorgon saffranspasta med baconlindade musslor, fredag: påskbuffé, lördag lax och rotfrukter i ugn, söndag: lammburgare i pitabröd, måndag är vi bortbjudna. Soppan med savojkål var för övrigt god, om än inte så märkvärdig. Receptet ska dyka upp på ekoladan.se när som helst.

Oj vad sugen jag blev på rödbetssoppa - det måste jag nog göra snart.

Sara sa...

Fiskgrytan var toppen. Tack för inspirationen. Saffranspasta lät inte heller så dumt. Gult och påskigt! Ska hålla utkik efter soppan på ekoladan.se.

M. sa...

fisk i grönt sällskap har jag testat och den gillade jag:) vad jag äter kan du se om du kikar in på min blogg:) fin blogg du har förresten:) ha en riktigt bra fortsättning på dagen:)

Sara sa...

Tack! Jag ska genast titta efter vad du äter... Jag behöver inspiration till veckans storhandling! :)