söndag 27 januari 2008

Mmmm...matsedel

Har ätit söndagsmiddag hos mamma. Lammfärsbiffar, med fetaost i. Väldigt goda. Som all mammas mat. Och så underbart att bli bjuden. Att sätta sig vid dukat bord.

Men, i morgon startar en ny vecka och vi har givetvis plitat ihop en veckomatsedel. Innan jag delger Dig den vill jag passa på att berätta om mina groddar igen. Ja, det är ju inte samma groddar förstås, som förra gången. Men de är hur goda som helst i denna tid av grönsaklig blaskighet. De kan användas som tillbehör till mat, men också som pålägg på mackor. Och de växer alldeles av sig själva i sin lilla glasburk. Prova får du se. (Får man blogga om groddar, eller är det över gränsen? Undrar om det finns bloggar om groddar? Groddbloggar.)

Här kommer veckans mat: Sjömansbiff, rödbetssoppa, ugnsstekt makrill med fetaost, risotto med tonfisk (efter kär vän, och trogen bloggläsares, recept), laxspett och rotfruktspytt.

Någon annan som har fått ihop en matsedel?

4 kommentarer:

Ida sa...

Dom där recepten vil jag ha, allihop. Ang. groddbloggar: det finns säkert. Folk som typ fotar sina groddar en gång i timmen för att visa hur de utvecklas. Mitt nya är sybloggar. Helt otroligt vad folk är duktiga. Och alla är de sånna som "aldrig har sytt förrut" Helt fantastiskt.+

Anonym sa...

nästa gång får du bjuda mamma

Sara sa...

Ida: Du ska få recepten! Flera är från Icas Buffétidning.

Hanneles paradis: Det ska jag göra, snart!

Anonym sa...

Jisses nu får jag dåligt samvete. Veckomatsedel finns bara i min fantasi. Men det låter väldigt gott allting.