torsdag 3 januari 2008

Help wanted

Jag fyller ojämt imorgon och skulle vilja att Söta Leila kom hem till mig idag och bakade lite. Går det att ordna tro?

Att gå på kafé och njuta av atmosfär och bakverk fungerar inte tillsammans med sonen, treochetthalvt - gasen i botten hela tiden. Alltså det funkar, i två minuter och tjugotre sekunder, tills han har ätit upp sin kanelbulle, sippat lite på mjölkglaset och pillat klart med sugröret. Men jag vill sitta längre än så. Och njuta.

Jag drömmer numera om maffiga bakverk och härlig atmosfär här hemma i köket. Jag har det som behövs för att duka mysigt. Loppisfynd, arvegods, värmeljus i överlöd. Jag har dekoren! Men jag saknar bakverken. Leilas. Med glasyr. Och silverströssel. Små hjärtan. Muffins i mönstrade papper. Pastelligt. Glittrigt. Mysigt!

Någon som har Leilas nummer? Jag fyller faktiskt år!

Inga kommentarer: